„ბავშვობაში დედაჩემი მეუბნებოდა ხოლმე, რომ წვნიანის ჭამას მხოლოდ იმ შემთხვევაში შევძლებდი, თუკი ჯერ ტკბილეულს მივირთმევდი. თუმცა, იცით სინამდვილეში რა ხდებოდა? დედაჩემი ყოველთვის იმ ტკბილეულს მყიდულობდა, რომელიც არ მიყვარდა. ამიტომაც, სულ ცოტახანში უკვე მე ვთხოვე, რომ პირველს წვნიანს შევჭამდი და არა - ტკბილეულს. ისიც სიხარულით დამთანხმდა.“
·
„წელიწადში ორჯერ ჩემს შვილებს უფლებას ვაძლევ, რომ რაც სურთ ის ჭამონ და რისი გაკეთებაც სურთ, ის - აკეთონ. როგორც წესი, ასეთი თავისუფლება ყოველთვის არაჯანსაღი საკვების მირთმევით მთავრდება ხოლმე. თავისუფლების მინიჭების პირველი სამი შემთხვევა ზედმეტი ასეთი საკვების მიღებითა და პირღებინებით დასრულდა. თუმცა, ეს მათთვის კარგი გაკვეთილი აღმოჩნდა. ამიტომ, ახლა მათთვის მინიჭებულ თავისუფლებას ისინი უფრო გონივრულად იყენებენ - თავად არეგულირებენ არაჯანსაღი საკვების რაოდენობას და ცდილობენ, შედარებით უფრო სასარგებლო საკვები შეარჩიონ.“
·
„ როდესაც პატარა ვიყავი, დილით ადრე ადგომა არ მიყვარდა. ერთხელაც, დედაჩემმა მითხრა, რომ დილით მამასთვის ოინი უნდა მოგვეწყო ხოლმე - მას უნდა ეფიქრა, რომ მე მეძინა. დედამ დამარიგა, რომ დილით ტანისამოსი ჩამეცვა და შემდგომ ლოგინში ისე დავწოლილიყავი. თანაც, თავი მძინარედ უნდა მომეჩვენებინა. როდესაც დილით მამა ჩემს გასაღვიძებლად შემოვიდოდა, მე მას ოინს მოვუწყობდი, რადგან უკვე სკოლაში წასასვლელად მზად დავხვდებოდი. დედაჩემის ეს მეთოდი ჩემზე ეფექტურად მუშაობდა, რადგან რამდენიმე წლის მანძილზე მამაჩემს წარმატებით „ვატყუებდი“. თუმცა, რა თქმა უნდა, ჩემი მშობლების მიზანი იყო ის, რომ დილით კამათის გარეშე ავმდგარიყავი და სკოლისათვის თავი მომეწესრიგებინა.“
·
„ ბავშვობაში მამა გარეცხილი ტანსაცმლის სწრაფად შეგროვებასა და დაკეცვაში გვეჯიბრებოდა ხოლმე. მაშინ პატარები ვიყავით და გვიხაროდა, რომ მამა ამ შეჯიბრში ვერასდროს იმარჯვებდა.“
„ არ ვიცი ჩემი ეს მაგალითი რევერსიული ფსიქოლოგიის მეთოდად რამდენად ჩაითვლება, შეიძლება სულაც სასოწარკვეთილ მდგომარეობაში დარჩენილი ადამიანის გატანჯული პასუხი იყო, მაგრამ ფაქტია, რომ მან გაჭრა! მე და ჩემი შვილი სურსათის მაღაზიაში, სალაროს რიგში ვიდექით. ჩემი შვილი მაშინ 3 წლის იყო, ამიტომ როგორც ხშირად პატარებს სჩვევიათ ხოლმე, ინტენსიური ტირილი დაიწყო, რომელიც სწრაფად გადაიზარდა ტანტრუმში - იგი იატაკზე დაწვა და ყვრილის მოჰყვა. მე მას მშვიდად დავხედე და ხმის ტონის აწევით (თუმცა, არა ყვირილით) ვკითხე: „დედაშენი სად არის? ჩვენ აუცილებლად უნდა ვიპოვნოთ დედაშენი!“ ის იმწუთსვე შეკრთა და გაჩუმდა, შემდეგ დაბნეულად შემომხედა, რადგან დედამისი ხომ მე ვარ. ტანტრუმი შეწყდა და
ყველაფერი ჩახუტებით დასრულდა.“
· „ ჩემს შვილს სათამაშოებისთვის დროებით თავის დანებება და მათი დალაგება ძალიან უჭირდა ხოლმე. თუმცა, ისეთი დავალებების შესრულება უყვარდა, რომლებიც სისწრაფეზე იყო და შეჯიბრის ხასიათს ატარებდა. ამიტომ, ბავშვის ეს გატაცება მისთვის არასასურველ ქმედებასთან დავაწყვილე და ასეთ დავალებას ვაძლევდი ხოლმე: მას რაც შეიძლება სწრაფად უნდა გადაეწყო წითელი ფერის სათამაშოები. შემდგომ ცისფერი, მწვანე და ა.შ. საბოლოოდ ვიღებდი შედეგს, რომელიც მსურდა: ყველა სათამაშო ყუთში იყო ჩალაგებული.“
· „ როდესაც პატარა ვიყავი, წიგნების თაროზე ერთი ჩემთვის აკრძალული წიგნი იდო. მშობლები მეუბნებოდნენ, რომ მის წაკითხვას მხოლოდ იმ შემთხვევაში შევძლებდი, თუკი ყოჩაღად მოვიქცეოდი. მახსოვს, ზაფხულის არდადეგები იყო და ამ პერიოდისთვის მოცემული საზაფხულო საშინაო დავალებები უკვე შესრულებული მქონდა, ამიტომ მთელ დღეს თამაშში ვატარებდი. ერთ დღესაც, სახლში მარტო აღმოვჩნდი, შესაბამისად საშუალება მომეცა, რომ ეს აკრძალული წიგნი ამეღო. ზუსტად მახსოვს, წიგნის ნახევარი ლამის ერთი ამოსუნთქვით წავიკითხე. წიგნის სათაურიც კარგად მახსოვს - „ ჩინეთის 5000 წლიანი ისტორია“. დღევანდელი გადმოსახედიდან დანამდვილებით შემიძლია ვთქვა, რომ მაშინ ეფექტურად გამაცურეს! “
· „ პატარაობაში ჩემი შვილი ძალიან იმპულსური იყო - ყოველთვის, როდესაც გზაზე გადავდიოდით, ხელს მიშვებდა და წინ გარბოდა. იმისათვის, რომ მსგავსი რამ აღარ მომხდარიყო, ასეთი გეგმა შევიმუშავე: ჩემს შვილს ვეუბნებოდი, რომ ქუჩაში ჩემი ხელი უნდა სჭეროდა, რადგან მეშინოდა არ დავკარგულიყავი. საბედნიეროდ ამ გეგმამ გაჭრა! ბავშვმა ჩემ მიმართ პასუხისმგებლობა იგრძნო და ყველანაირად ცდილობდა, რომ ჩემი ხელი მაგრად სჭეროდა იმისათვის, რომ მე არ დავკარგულიყავი.“
· „ ჩემი გამოცდილება ასეთია: უმჯობესია, თუკი ბავშვებს ორ მოქმედებას, თუ საგანს შორის შესთავაზებთ არჩევანის გაკეთებას იმის ნაცვლად, რომ ერთი რაიმე კონკრეტულის გაკეთების შესახებ პირდაპირ ჰკითხოთ, უნდათ თუ არა მისი შესრულება. მაგალითად, როდესაც უკვე დაძინების დროა და ჩემი შვილი ჯიუტად აცხადებს უარს, მე მას ვეკითხები: „დასაძინებლად წასვლა გირჩევნია, თუ იატაკზე დაყრილი სათამაშოების ალაგება?“ ისიც ყოველთვის დასაძინებლად წასვლას ამჯობინებს ხოლმე. ამ მეთოდის უპირატესობა იმაშიც მდგომარეობს, რომ პატარა ბავშვები გადაწყვეტილების მიღებაში თავად არიან ჩართულები, შესაბამისად თავიანთ ქმედებაზე პასუხისმგებლობასაც გრძნობენ და ასევე, სიამოვნებთ, რომ არჩევანის გაკეთებისას უფროსები მათ აზრს ითვალისწინებენ. მათ უჩნდებათ განცდა, რომ დაფასებულები არიან.