თარიღი: 14 ივნისი, 2020
სმენითი (აუდიტორული) ინფორმაციის გადამუშავების დარღვევა (APD) არის სმენის პრობლემა, რომელიც გავლენას ახდენს სკოლის ასაკის ბავშვების 5% - ში.
- ამ მდგომარეობის მქონე ბავშვები, ვერ ამუშავებენ მოსმენილ ინფორმაციას თანატოლების მსგავსად. რაც იმიტომ ხდება, რომ სმენითი არხით მიღებულ ინფორმაციას ტვინი სათანადოდ ვერ ამუშავებს.
- სმენითი ინფორმაციის გადამუშავების დარღვევა შეიძლება ხშირად არასწორად იქნეს დიაგნოსტირებული, რადგან იგი დაკავშირებულია სხვა დარღვევებთან, როგორებიცაა: ყურადღების, ენა-მეტყველების, სენსორული ინტეგრაციის, დასწავლის უნარის დარღვევები და სხვ.
- სწორი თერაპიით, სმენითი ინფორმაციის გადამუშავების დარღვევის მქონე ბავშვები შეიძლება წარმატებულები იყვნენ სკოლაში და ცხოვრებაში.
- მნიშვნელოვანია ადრეული დიაგოსტირება და ჩარევა. თუ მდგომარეობის მართვა არ მოხდება ადრეულ ასაკში, ბავშვს შეიძლება ჰქონდეს მეტყველების და ენის შეფერხება ან სკოლაში სწავლის პრობლემები.
- ადრეულ ასაკში, როცა ბავშვის მეტყველება შეფერხებულია, დარღვეულია არტიკულაცია ან ტოვებს შთაბეჭდილებას, რომ ვერ გაიგო, აუცილებელია ჩატარდეს სმენის სკრინინგი, რომელიც ადგენს, თუ როგორ ესმის ბავშვს სხვადასხვა ხმები.